Eh Thomas, c'est gentil chez toi....

An American fan  Welcom10

Connectez vous....
ça prend 2 secondes et ça nous fait tellement plaisir.

An American fan  Gs_b0b10
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Tout , ou presque tout, sur Thomas Fersen.

An American fan  Portai11AccueilDernières imagesS'enregistrerConnexion
Image hébergée par servimg.com Image hébergée par servimg.com  Image hébergée par servimg.com   Image hébergée par servimg.com
Le Deal du moment : -28%
-28% Machine à café avec broyeur ...
Voir le deal
229.99 €

An American fan

4 participants
AuteurMessage
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: quelqu'un parle anglais?   An American fan  EmptyMer 9 Oct 2013 - 5:40

Salut tout le monde.  Je suis américaine et je ne parle pas bien français (mais je peux le lire assez bien).   J'écoute les chansons de Thomas Fersen pour apprendre le français.  Les paroles sont très très drôle et j'adore sa musique.  J'ai le CD La cigale des grands jours et je l'écoute chaque jour pendant que je conduis.  Je sais plusiers des chansons par cœur et je les chante même si je ne comprends pas tous les mots.  

Je suis un peu timide de poster ici à cause de mon mauvais français.  Pardonnez toutes mes erreurs, svp !  

Merci, LL

PS... Est-ce que Thomas parle anglais?
Revenir en haut Aller en bas
Palmita
Madame Lucienne
Madame Lucienne
Palmita

Féminin Nombre de messages : 10533

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMer 9 Oct 2013 - 15:06

Je ne sais pas si il  parle anglais, mais il le chante  An American fan  632216 

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
https://sites.google.com/site/thomasfersensiterelais/
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMer 9 Oct 2013 - 15:49

Ha, ha! That was funny! A little bit of English. Je pense qu'il parle anglais aussi bien que je parle français. Wink
Yzabo01
J'taime quand même
J'taime quand même

Féminin Nombre de messages : 329

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMer 9 Oct 2013 - 21:00

Mais non viens nous rejoindre ici, ravie de voir qu'on apprécie notre idôle !!!
Moi aussi ses paroles me font trop rire, je ne m'en lasse pas.
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyJeu 10 Oct 2013 - 4:20

Merci ! Smile

J'aimerais participer à cette discussion, malheureusement mon français n'est pas assez bon. Je ne pourrais rien dire ! Confused 
Yzabo01
J'taime quand même
J'taime quand même

Féminin Nombre de messages : 329

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyJeu 10 Oct 2013 - 7:32

Parle sinon en anglais pour les mots que tu ne sais pas en français.
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: An American fan    An American fan  EmptyVen 11 Oct 2013 - 3:38

I think I posted before under the wrong forum, so I will introduce myself again. I am an American learning French who loves the charming songs of Thomas Fersen. Even with my limited understanding of French, I know that they are very funny! Learning the lyrics to these songs is very helpful to me in learning the language and I can see that he has quite a way with words. The tunes, of course, are catchy and help me to remember the words.

I sing out loud all the time and I'm sure I must sound terrible with my American accent. Wink But I have sung some of Thomas Fersen's songs for French classes and cultural events and everyone loves them. However I have yet to meet another American who has even heard of him. That is too bad, I suppose he is a national treasure in France. Maybe if I come there again some day I will be able to attend one of his concerts.

I hope some of you know enough English to understand my post. I can read and understand French pretty well, and I can write it a little bit, but I am very hesitant because I'm sure my attempts to write in French are very bad and will make you all laugh. An American fan  00102 
Palmita
Madame Lucienne
Madame Lucienne
Palmita

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyVen 11 Oct 2013 - 17:54

Honnêtement, tu écris le français bien mieux que beaucoup d'entre nous :prost: , alors n'hésite pas à poster en français Wink 
Sandra G.C.
Jean
Jean
Sandra G.C.

Féminin Nombre de messages : 60

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptySam 12 Oct 2013 - 21:05

Welcome to the site of Thomas Fersen! It s really nice to know that TF is known beyond the Atlantic^^ if you want to come and visit France there would certainly be a home where you could stay!!
Don t worry! Your French is perfect..!!

Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyLun 14 Oct 2013 - 14:32

An English speaker! Yay! Are you a native speaker?

Well, actually I am beginning to think I'm the only person in the U.S. who listens to Thomas Fersen. (I'm sure that's not true, but it seems that way.) It is a shame, because his songs are freaking hilarious. There are lots of colloquialisms that I would never hear anywhere else. For example one of my favorites is ..."viens donc admirer chez moi, mes estampes Japonaises et puis mon chapeau Chinois". It took me a while to figure that out, but it is the English equivalent of "Hey do you want to come on up and see my etchings?" LOL!
Sandra G.C.
Jean
Jean
Sandra G.C.

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMar 22 Oct 2013 - 23:45

Hi Lisalu! Actually I'm not a fluent English speaker..but thanks for the compliment! I'm agree with you: it's amazing to see how TF manage to play with words and sonorities ("chez moi / chi nois"It sounds good!) For me, those are not French colloquialisms but words with double meaning..Its quite hard to find an English equivalent but I guess you understood the essential ;-) Fersens songs are so.. full of details (and sometimes of nonsens!) that I never tire of listening to them! It takes me "a few of" listenings to understand and appreciate some of them. .!Je pense a "La chandelle" ou "Louise" par exemple. .In any case, you speak and understand French very well!! (I hope my English wasn't too bad.I m a poor kindergarten teacher but I am really pleased to talk about Fersen with you!!
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyJeu 24 Oct 2013 - 3:56

Sandra, your English is excellent! Me in French...not so much Sad I have just returned to the University (later in life) and I am studying French again. Mon français c'est une catastrophe ! Quant à les paroles de TF, moi aussi je comprends mieux à chaque fois que je les écoute. J'essaie de ne pas traduire quand j'écoute parce que le sens vrai des mots serait perdu. Les paroles sont particulièrement français avec les jeux de mots et le double entendre. Je pense qu'il n'y a aucune traduction qui peut donner un sens vrai des mots. Cela me fait essayer plus fort d'apprendre votre langue !
Sandra G.C.
Jean
Jean
Sandra G.C.

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyJeu 24 Oct 2013 - 22:51

C est courageux de ta part de reprendre les études. .Bravo! Je pense que tu as raison. .un "bain" de langue (as we say in French) dans les chansons (et les livres aussi!) Ca ne peut qu être formateur!! Si tu as besoin d aide..do not hesitate to ask me..! On pourrait aussi essayer de trouver ensemble des traductions aux chansons de Fersen..It seems to be mission impossible!!:-)
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyVen 25 Oct 2013 - 0:16

Merci beaucoup ! Tu peux m'envoyer un mail pour discuter des chansons, de la langue, etc.
Palmita
Madame Lucienne
Madame Lucienne
Palmita

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMar 5 Nov 2013 - 0:37

Un petit cadeau pour Lisalu vers 45 secondes Wink 
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMar 5 Nov 2013 - 15:18

An American fan  0020   Je l'adore !

Vendredi soir on fera une fête française à la fac et je vais chanter Chat Botté.  Je suis allée au magasin d'occasion et j'ai acheté tous les mules en reptile que j'ai pu trouver pour créer un magasin de chaussures.  Je pense que ce sera drôle.
Sandra G.C.
Jean
Jean
Sandra G.C.

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMar 5 Nov 2013 - 17:52

Et bien! Tu ne fais pas les choses a moitie dis donc!! On attend la vidéo;-)
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMer 13 Nov 2013 - 15:00

Everyone loved le Chat Botté! They were singing the refrain and clapping their hands (I put the words up on a Power Point.) Everyone wanted to know, "Who is that singer? Where did you find that song?"

Alas...no video Wink

Sandra G.C.
Jean
Jean
Sandra G.C.

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyDim 17 Nov 2013 - 22:40

Cool!! You seem to have had a lot of fun but I can't believe you didn t get the show.. ;-)..Waiting for the next one... "Monsieur"perhaps..?!
Lisalu
Zaza
Zaza

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMar 1 Avr 2014 - 23:17

I will be in France Sept 2014-Jan 2015.  I hope I will be able to find Thomas Fersen in concert during that time!  I have tried to look up concert schedules, but they don't have dates listed that far in advance...

Crossing my fingers.  Smile
Palmita
Madame Lucienne
Madame Lucienne
Palmita

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  EmptyMer 2 Avr 2014 - 10:24

On les croise avec toi car Thomas nous a annoncé quelques innovations pour la prochaine tournée  euhk
Contenu sponsorisé

An American fan  Empty
MessageSujet: Re: An American fan    An American fan  Empty

An American fan
Page 1 sur 1